راهاندازی خط 2 مترو از شهریور سال آینده
به نقل از خبرگزاری ایسنا1400/10/29کد خبر 1400a83347116
(تصویر شماره 1)
ایسنا/فارس شهردار شیراز اعلام کرد که در هفته دولت سال آینده مسافر گیری خط دو قطار شهری این کلانشهر از ایستگاه قهرمانان تا ایستگاه امیر کبیر در دستور کار قرار خواهد گرفت.
سید احسان اصنافی عصر چهارشنبه ٢٩ دی در آیین ورود اولین واگنهای قطارهای ساخت ایران بیان کرد: توان و دانش فرزندان این مرز و بوم در حوزه تولید قطارهای ریلی شهری، صفحه جدیدی بر این حوزه باز کرده است.
او افزود: کارخانه تولید واگن در ابهر راهاندازی شده و برنامه آن، بر تولید کامل در دراز مدت است.
شهردار شیراز با بیان اینکه برای سری نخست، 20 دستگاه واگن از این کارخانه خارج شده که با پیگیریها، ٥ دستگاه به شهر شیراز اختصاص داده شد، گفت: آخرین واگنهای قطار شهری شیراز مربوط به سال ٩٦ بود و پس از آن اگرچه تلاش شد اما نتیجه حاصل نشد و اکنون به پشتوانه حمایتهای شوراییان شیراز و سازمان حمل و نقل ریلی، توانستیم تخصیصی از این ٢٠ واگن بگیریم.
اصنافی همچنین عنوان کرد: این 5 واگن، چهاردهمین ران قطار شهری شیراز را تشکیل میدهند.
او ادامه داد: خط یک قطار شهری شیراز به طول ٢٤.٥ کیلومتر طول با زمان ١٥ دقیقهای انتظار در حال خدمت رسانی است.خط دو هم از میدان قهرمانان به طول ١٦ کیلومتر آغاز شده و از میدان امام حسینﷺ میگذرد.
شهردار شیراز خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی مجموعه قطار شهری سرعت اقدامات در خط دو قطار شهری توسط مجموعه توانمند قرارگاه خاتمالانبیاء افزایش یافته و نتیجه آن پایان فاز اول ریل گذاری خط دو از ایستگاه قهرمانان تا ایستگاه استقلال است که در ایام دهه فجر تست گرم این خطوط نیز آغاز میشود.
اصنافی ارزش ریالی این 5 واگن را بالغ بر ١٨٠ میلیارد تومان به ارزش روز اعلام کرد و گفت: 165 واگن دیگر برای شهر شیراز مورد نیاز است.
او اظهار کرد: پیگیری فایناس این ١٦٥ واگن انجام شده و البته انتشار 450 میلیارد اوراق مشارکت سال جاری نیز تا پایان سال در دستور کار گرفته است که 250 میلیارد تومان آن برای خرید اتوبوس و مابقی برای توسعه خطوط مترو هزینه خواهد شد.
شهردار شیراز همچنین اعلام کرد که ایستگاه اول خط سه قطار شهری شیراز نیز در پل معالی آباد آغاز شده و مطالعات خط چهار نیز در دستور اجرا قرار گرفته است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در این مراسم بیان کرد: ایجاد موازنه بین کلانشهرها از مسائلی است که از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل پیگیری شد تا مجموعه ریلی شیراز به تعداد واگنهای بیشتری مجهز شود.
محمودرضا رضایی کوچی عنوان کرد: در طرح جامع حمل و نقل شیراز قائده این بوده که شش خط ریلی برای این کلانشهر طراحی شود که خط یک آن اجرایی شده و بخشی از خط دوم آن هم سال آینده اجرا خواهد شد.عملیات ایستگاه خط سه آغاز شده و خط چهار هم در دست مطالعه است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز نیز در این مراسم از مجموعه سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری بابت پیگیری ورود این تعداد واگن تقدیر کرد.
محمدتقی تذروی، تمام تلاش شورای ششم شیراز را تحقق عملی اهداف شهری ذکر کرد.
انتهای پیام
ایسنا/فارس شهردار شیراز اعلام کرد که در هفته دولت سال آینده مسافر گیری خط دو قطار شهری این کلانشهر از ایستگاه قهرمانان تا ایستگاه امیر کبیر در دستور کار قرار خواهد گرفت.
سید احسان اصنافی عصر چهارشنبه ٢٩ دی در آیین ورود اولین واگنهای قطارهای ساخت ایران بیان کرد: توان و دانش فرزندان این مرز و بوم در حوزه تولید قطارهای ریلی شهری، صفحه جدیدی بر این حوزه باز کرده است.
او افزود: کارخانه تولید واگن در ابهر راهاندازی شده و برنامه آن، بر تولید کامل در دراز مدت است.
شهردار شیراز با بیان اینکه برای سری نخست، 20 دستگاه واگن از این کارخانه خارج شده که با پیگیریها، ٥ دستگاه به شهر شیراز اختصاص داده شد، گفت: آخرین واگنهای قطار شهری شیراز مربوط به سال ٩٦ بود و پس از آن اگرچه تلاش شد اما نتیجه حاصل نشد و اکنون به پشتوانه حمایتهای شوراییان شیراز و سازمان حمل و نقل ریلی، توانستیم تخصیصی از این ٢٠ واگن بگیریم.
اصنافی همچنین عنوان کرد: این 5 واگن، چهاردهمین ران قطار شهری شیراز را تشکیل میدهند.
او ادامه داد: خط یک قطار شهری شیراز به طول ٢٤.٥ کیلومتر طول با زمان ١٥ دقیقهای انتظار در حال خدمت رسانی است.خط دو هم از میدان قهرمانان به طول ١٦ کیلومتر آغاز شده و از میدان امام حسینﷺ میگذرد.
شهردار شیراز خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی مجموعه قطار شهری سرعت اقدامات در خط دو قطار شهری توسط مجموعه توانمند قرارگاه خاتمالانبیاء افزایش یافته و نتیجه آن پایان فاز اول ریل گذاری خط دو از ایستگاه قهرمانان تا ایستگاه استقلال است که در ایام دهه فجر تست گرم این خطوط نیز آغاز میشود.
اصنافی ارزش ریالی این 5 واگن را بالغ بر ١٨٠ میلیارد تومان به ارزش روز اعلام کرد و گفت: 165 واگن دیگر برای شهر شیراز مورد نیاز است.
او اظهار کرد: پیگیری فایناس این ١٦٥ واگن انجام شده و البته انتشار 450 میلیارد اوراق مشارکت سال جاری نیز تا پایان سال در دستور کار گرفته است که 250 میلیارد تومان آن برای خرید اتوبوس و مابقی برای توسعه خطوط مترو هزینه خواهد شد.
شهردار شیراز همچنین اعلام کرد که ایستگاه اول خط سه قطار شهری شیراز نیز در پل معالی آباد آغاز شده و مطالعات خط چهار نیز در دستور اجرا قرار گرفته است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در این مراسم بیان کرد: ایجاد موازنه بین کلانشهرها از مسائلی است که از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل پیگیری شد تا مجموعه ریلی شیراز به تعداد واگنهای بیشتری مجهز شود.
محمودرضا رضایی کوچی عنوان کرد: در طرح جامع حمل و نقل شیراز قائده این بوده که شش خط ریلی برای این کلانشهر طراحی شود که خط یک آن اجرایی شده و بخشی از خط دوم آن هم سال آینده اجرا خواهد شد.عملیات ایستگاه خط سه آغاز شده و خط چهار هم در دست مطالعه است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز نیز در این مراسم از مجموعه سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری بابت پیگیری ورود این تعداد واگن تقدیر کرد.
محمدتقی تذروی، تمام تلاش شورای ششم شیراز را تحقق عملی اهداف شهری ذکر کرد.
انتهای پیام